Obserwatorzy

piątek, 28 sierpnia 2009

Pamiątka z podróży (1)

Ostatnio dopadła mnie potrzeba szybkich sukcesów hafciarskich, czyli po naszemu: żeby hafcik był szybko gotowy i żeby było ich dużo. Postanowiłam zatem, że na wakacje zabieram dużo małych robótek. Jak wiadomo plany idą swoją drogą, a życie swoją - nie dałam rady ani wybrać wzorków, ani tym bardziej dobrać odpowiednich materiałów. W przypływie rozpaczy w ostatniej chwili wrzuciłam do torby dwa zestawy, które nawinęły mi się pod rękę: jeden nieco większy, a drugi całkiem malutki z gazety. Zamierzałam wyszyć je pilnując Hani podczas drzemek.

Już podczas pierwszej z nich zasiadłam na drugim łóżku, wyciągnęłam z szuflady malutki zestaw gazetowy i z uśmiechem na twarzy zaczęłam go oglądać. Cóż my tu mamy w tym zestawie... passe-partout - jest, aida - jest, igła - jest, nici - są, schemat - szukaj na stronie 4 gazety. A gazeta gdzie? A w domu została.

No nic. Zestawik odłożyłam i wyciągając zestaw numer 2 pogratulowałam sobie przezorności. Wprawdzie potrzeba szybkich sukcesów będzie musiała poczekać na zaspokojenie, ale dobrze, że w ogóle coś mam do wyszywania. Tu na szczęście wszystko było, tyle że średnio chciało mi się dłubać w aidzie o rozmiarze 18. Podumawszy chwilę doszłam do wniosku, że w pobliskim miasteczku jest dość dobrze zaopatrzona pasmanteria. Przy pierwszej okazji dokonałam zakupu aidy 14-stki, tyle że ta okazja zdarzyła się dopiero po tygodniu. Dużo książek przeczytałam :-)

Na początku drugiego tygodnia pobytu zabrałam się za wyszywanie "Pamiątki z podróży" (tak zatytułowany jest ten obrazek). Ponieważ muliny podzielone były na dwie wiązki, postanowiłam wyszywać najpierw kolorami z pierwszej wiązki, potem z drugiej, następnie kolorami łączonymi zostawiając detale na koniec. To, co widać, to efekt zakończenia pracy z pierwszą wiązką:
Na kolana na razie nie rzuca. Praca z drugą wiązką wre :-)

7 komentarzy:

  1. Może i na razie nie rzuca, ale to rzucanie zapowiada. Mnie się bardzo podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. a mi się podoba. pamiątka z podróży? w Paryżu byliście? Wieża jest świetna, widziałam ją w październiku i miło wspominam ;-))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam ten obrazek - haft będzie piękny :)

    http://anek73.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Będzie prześliczny :) Też znam ten obrazek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bedzie rzucal,popelnilam taki i rzucil wszystkich :) Pozdrawiam Dana

    OdpowiedzUsuń
  6. Hafcik zapowiada się świetnie :) Jestem ciekawa jak będzie wyglądał skończony, bo szczerze mówiąc nie znam tego wzoru :) Bardzo sie cieszę, że już wrócilaś :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Robótki-Katarzynki3 wrz 2009, 11:44:00

    Cudowny hafcik.
    Zapraszam Cię serdecznie do mnie www.robotkikatarzynki.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń